myshrink.co.il
כניסה למנהלים

פורום פסיכולוגים

מנהלי הפורום:
סיון פלג
סיון פלג
פסיכולוג (מ
הודעות רלוונטיות מהפורום:
מצבי רוח משתנים
01/06/2019 09:18 ורד יקרה, קשה לקבוע מדברייך מה האופי של השינויים במצבי הרוח, עוצמתם, המחשבו
לחצים
08/03/2019 13:22 מיכל היקרה, צר לי לשמוע שאת חווה קשיים כה רבים. זה מאוד לא פשוט לנסות ולהחז
היי חברים, ניהול הפורום
08/01/2019 12:00 היי חברים, ממש בימים אלו מתחלפים מנהלי הפורום ולכן ישנם עיקובים עם מתן התשו
איך לצאת מאיזור הנוחות תקיעות
07/02/2019 11:40 היי סיון. קודם כל אני ממש מודה לך על העזרה בפורום בלי טיפול זה מאוד עזר לי
כניסה לפורום

מנהלי הפורום

סיון פלג
סיון פלג

פסיכולוג (מ.ר. 27-117763) בעל ניסיון בטיפול ואבחון פסיכולוגי, וכן בשיקום פסיכוסוציאלי. כיום אני מטפל בקליניקה נעימה ברמת-גן בגישה אינטגרטיבית, המשלבת אוריינטציה פסיכודינאמית לצד אלמנטים מתחום הטיפול ההתנהגותי-קוגניטיבי. ולצד פרקטיקה זו עומל על שלל..

כתוב נושא חדש     « לעמוד הפורום
שלום רב.
זו שאלה שחשובה לי וגם בכלל לעם ישראל שחווה את המצב הביטחוני. אני גרה קרוב לאירוע הביטחוני שקרתה היום באיזור השרון. ומאז ועד עכשיו אני חווה חרדה איומה אני שמעתי את העוצמה ואת האזעקה אני רואה שאנשים לא כותבים פה על אירועים כאלה וזה חריג שאני כותבת על זה אבל רציתי לדעת איך אפשר להקל במצב כזה כאשר חווים דבר כזה מפחיד ונכנסים לחרדה?
25/03/2019 09:55
שאלה     ו    אלמונית אלמונית    
« הודעה נוכחית

שלום רב.
זו שאלה שחשובה לי וגם בכלל לעם ישראל שחווה את המצב הביטחוני. אני גרה קרוב לאירוע הביטחוני שקרתה היום באיזור השרון. ומאז ועד עכשיו אני חווה חרדה איומה אני שמעתי את העוצמה ואת האזעקה אני רואה שאנשים לא כותבים פה על אירועים כאלה וזה חריג שאני כותבת על זה אבל רציתי לדעת איך אפשר להקל במצב כזה כאשר חווים דבר כזה מפחיד ונכנסים לחרדה?

25/03/2019 16:33
תגובת דחק     ו    הנהלת הפורום סיון פלג    

שאלה מצוינת ורלוונטית. אני שמח מאוד שהעלית אותה. כאשר אדם נתקל באירוע חריג, מסכן חיים בפוטנציאל, שאינו מכיר מהעבר ולא יודע כיצד להכילו - נוצר מצב של תגובת דחק (acute stress response). תגובת הדחק עלולה לכלול מאפיינים כמו: ניתוק (דיסוציאציה) מהמציאות, הצפה רגשית משמעותיות, בלבול ועוד...זה נורמלי וזה קורה בארצנו הקטנה גל הזמן. ואנחנו יודעים כיצד לזהות ולתת מענה רלוונטי בזכות הידע המצטבר. חשוב בשלב ראשון להתחבר עם אנשים ולא להתבודד עם החוויה. באופן כללי - מענה טיפולי מיידי ניתן בבתי חולים. שם עושים התערבות ראשונית לתגובת הדחק. כרגע אם את חווה חרדה תנסי לעשות תרגילי הרפיה: שבי בנוחות בכסא. התחילי לנשום מספר נשימות סערפתיות (לשאוף דרך האף אל הבטן ולספור עד 4 ואז לנשוף דרך הפה, לסנן דרך השיניים למשך 8 שניות). כווצי את כפות הידיים לאגרוף ל10 שניות ותרפי. את בהונות הרגליים הפני אלייך וספרי עד 10, כווצי את שרירי הירכיים והישבן ל10 שניות, כווצי את שרירי הבטן ל10 שניות מבלי לעצור נשימה, לבכלל לבחור קבוצת שרירים ולעשות כיווץ ואז הרפיה. תנסי להתחבר למשאבים החיוביים שיש בך. לבצע משימות ספציפיות, להגיש עזרה לעוד אנשים במצוקה, לא לפחד לשחזר את האירוע גפי שחווית אותו עם אנשים. בהצלחה!

25/03/2019 17:35

יש לי הערכה גדולה אליך על  העזרה, נקווה לימים שקטים אמן

תוכן מומלץ
Copyright © 2019 myshrink.co.il כל הזכויות שמורות
אתר פסיכולוגים מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום הפסיכולוגיה
מחפשים פסיכולוגים באזור מגוריכם? מלאו את הטופס וקבלו פניות
אנחנו עובדים עם פסיכולוגים מקצועיים ואמינים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!