בני נוער

#69449
בני נוער

 

טלי שלום וברכה,
 
אכן קיימת מומחיות מיוחדת של פסיכולוגים לטיפול עם מתבגרים ולא פחות חשוב מכך הוא, שיהיה לפסיכולוג/ית ניסיון לא קטן בטיפול כזה.
 
למתבגרים, לא פעם, לא קל להגיע לפסיכולוג וגם אם הם מגיעים, לא פעם קשה להם להיפתח. הסיבה היא, שתקופת ההתבגרות מלווה בשאלות רבות סביב דימוי עצמי והמתבגר מאד רגיש למה חושב עליו הזולת. על הפסיכולוג להיות מודע ורגיש לעניין זה ולעזור למתבגר לבנות כלפיו אמון.
 
שנית, תקופת ההתבגרות יכולה להיות תקופה לא קלה עבור המתבגר. זאת מאחר ובתקופה זו הוא עובר תהליך של התגבשות הזהות והוא יכול להיות מוצף בהרבה שאלות, ספקות, תנודות של מצב רוח, דאגות וכו'. על הפסיכולוג להיות מודע לכך ולהכיל את מגוון הרגשות שהמתבגר יכול להיות מוצף בהם.
 
גם אצל פסיכיאטרים, לא רק אצל פסיכולוגים, קיימת אבחנה בין מי שעובד רק עם מבוגרים לבין מי שעובד או רק או גם עם מתבגרים.
 
גם במגמות של פסיכולוגיה קלינית באוניברסיטאות השונות קיימת אבחנה זו. ישנה מגמה קלינית למבוגרים ומאידך – מגמה קלינית לילדים ונוער.
 
אני עצמי עובדת גם עם מתבגרים. במידה ומדובר בתושב/ת ירושלים או הסביבה, אשמח להיפגש.
 
חשבתי לספר על דרך העבודה שלי עם מתבגרים, שמניסיון הוכיחה את עצמה כיעילה – זאת כהמלצה לכל פסיכולוג/ית שתפנו אליו:

לפגישה ראשונה אני פוגשת את ההורים יחד עם המתבגר מהסיבות הבאות:

–  להכיר את ההורים.
–  לאפשר להורים להכיר את המטפל/ת.
–  לתת למתבגר את התחושה, ששום דבר שקשור אליו לא נעשה  מאחורי גבו, אלא שהוא שותף מלא לשיחה בין המטפל/ת לבין ההורים.
–  לאפשר למתבגר להתרשם מהצד מהמטפל/ת, מבלי שהוא נדרש לדבר, אלא רק אם הוא מעוניין. מניסיוני, זה מאד מקל עליו, שכן ניתנת לו השהות להיות במרחב של עצמו, ללא לחץ להיפתח.
 
בסוף הפגישה אני מבקשת מההורים לצאת מהחדר ונשארת עם המתבגר, כמובן לאחר קבלת הסכמתו. כד לא להכביד עליו, אני שואלת אותו אך ורק אם הוא מעוניין להיפגש פגישה נפרדת איתי.
 
במידה ואני מקבלת את הסכמתו, אני מסבירה לו שאני מציעה שנפגש 4-5 פעמים, וזאת בשבילו – כדי שתהיה לו השהות לראות אם הוא מרוצה מהפגישות ואם הוא מעוניין להמשיך ולהפגש.
 
במידה ומדובר בתושב/ת ירושלים או הסביבה אשמח לפגוש את המתבגר/ת.

הקליניקה שלי נמצאת בשכונת רמות ב', ירושלים.

הפרטים מצויים באתר וניתן גם לעיין באתר המקצועי שלי:
 
http://debbypsy.com
 
שיהיה בהצלחה!

בברכה,

דבי.