התמדה וצרות אחרות

#69756
התמדה וצרות אחרות
עדי שלום וברכה,

נראה שלא ברור לך מה עומד מאחורי הקשיים שאת מעלה לגבי עצמך – בטחון עצמי נמוך, חוסר ריכוז, חוסר יכולת להתמיד.

בעיני, רק באמצעות מפגש או מפגשים עם איש מקצוע מתאים ניתן לנסות ולהגיע להבנה של הסיבה העומדת מאחורי הקשיים שלך.

כדוגמא: חוסר ריכוז יכול לנבוע מכל מיני סיבות – אם רגשיות, אם מקיום של קשיי ריכוז על רקע של (ADD (Attention Deficit Disorder, שאם הוא לא מטופל, יכול גם הוא לגרום להורדת הביטחון העצמי, שכן האדם חווה שוב ושוב קושי להצליח במשימות שדורשות ריכוז.

אני מבינה שהשאלה שלך היא מיהו איש המקצוע המתאים?

נראה לי, שלא צריך להוציא מכלל חשבון (בשל ההתנסות הלא מוצלחת שלך עם פסיכולוג) מפגש עם פסיכולוג קליני אחר, כדי, כפי שציינתי לעיל, לנסות יחד איתו לאתר את מקור הקשיים שלך ואז גם אפשר יהיה להגיע להחלטה מהו אופן הטיפול המתאים – יתכן שהוא ימליץ לך על המשך טיפול עימו, יתכן שהוא ימליץ לך על טיפול CBT למשל.

העלית את האפשרות לפנות לפסיכולוג רפואי.

מאחר ואיני מצויה במה שעוסקים פסיכולוגים רפואיים, נכנסתי לאינטרנט כדי לברר על כך ואני מצטטת עבורך את מה שנכתב על תחום זה:

 "פסיכולוגיה רפואית היא תחום מומחיות בפסיכולוגיה, שעוסק בליווי ובהעצמת חולים, בני משפחותיהם וצוותים רפואיים וסיעודיים. ההכרה ההולכת וגוברת מצד הקהילה הרפואית בחשיבותה של האינטראקציה בין גוף לנפש, הביאה במרוצת השנים לחיזוק מעמדה וחשיבותה של הפסיכולוגיה במסגרת השירותים הרפואיים.

עדויות מחקריות משני העשורים האחרונים מצביעות על כך שהכרה מוקדמת בגורמים הפסיכולוגיים הקשורים במצבים רפואיים שונים (למשל בעיות לב, סכרת, מחלות דרכי העיכול) וטיפול בהם, מצמצמים בשיעור ניכר את התקדמות המחלה, מפחיתים סיבוכים רפואיים על רקע ניהול לא נכון של החולה את מחלתו, מעצימים תפקוד יום יומי בבית ובעבודה, מורידים את צריכת התרופות (נוגדי כאב, שינה, נוגדות חרדה ודיכאון) ומפחיתים במידה ניכרת את ההוצאות הכספיות על טיפולים ואבחוני יתר רפואיים.

הפסיכולוגיה הרפואית מוכרת היום, בישראל ובעולם, כתחום בין-תחומי שמגשר בין מקצועות הפסיכולוגיה למקצועות הרפואה באמצעות יישום הידע המחקרי בעבודת השדה הקלינית. מוקד הטיפול בדיסציפלינה זו הוא בחולה ובהתמודדותו עם המחלה או הפגיעה הגופנית ממנה הוא סובל, ובמצוקותיו הנובעות מאבחונה ומהטיפולים הרפואיים שניתנים לה.

בשונה מגישת הפסיכולוגיה הקלאסית/ מסורתית, המתמקדת באבחון הפרעות פסיכיאטריות ובטיפול בהם (כלומר, מיקוד במה שחסר לאדם, בפתולוגי, ובמניעת פגיעה עצמית שלו), הפסיכולוגיה הרפואית מתמקדת במצבים פסיכולוגיים שמלווים מצבים רפואיים, בשימור בריאות מנטאלית וגופנית, במניעה של התפתחות חולי ובמיקוד בכוחות הנפשיים העומדים לרשותו."

אינני יודעת אם פסיכולוג רפואי מטפל במצבים כמו שלך – על כן, במידה ואת רוצה לבדוק זאת, אולי תנסי לפנות לפסיכולוג רפואי, עליו את מקבלת המלצה ותבררי איתו, נראה לי שעדיף בפגישה, אם הוא האדם המתאים לעזור לך.
 
בהצלחה!

דבי.