פחד פתאומי של ילדה בת 3.5 מכדורים

עמוד הבית פורומים פורום פסיכולוגים פחד פתאומי של ילדה בת 3.5 מכדורים

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • תגובות
  • #71401
    פחד פתאומי של ילדה בת 3.5 מכדורים

    שלום!
    הבת שלי בת שלוש וחצי התחילה ביום אחד לפני שבועיים לפחד מכדורים.
    היינו בבית הוריי ובלי שום סיבה נראית לעין הבת שלי התחילה להיות היסטרית ולצרוח שההורים שלי יכניסו שני כדורי פיזיו גדולים לחדר שלהם ויסגרו את הדלת. רק כשהדלת הייתה סגורה לגמרי היא נרגעה. היינו בבית שלהם שעות והיא לא התייחסה לכדורים בכלל וברגע אחד הכל התהפך.
    מאותו יום יש לה פחד מכדורים, בעיקר הפחד שכדור יתגלגל.
    גם בבית כדור שלא הפריע לה מעולם פתאום הלחיץ אותה, כדור ספוג קטן.
    גם בגן היא ממש צורחת ורועדת.
    התנהגות זו לא מתאימה לה בכלל. היא ממש ילדה טובה, אבל כשרואה כדור זה כאילו שהיא רואה מפלצת.
    מה לעשות? 

    #71402
    חוסר זוגיות ועבודה

    שבת שלום. אני אחרי גיל 40 לא נשואה אין לי ילדים אין לי עבודה אני עברתי שתי משברים מאוד קשים של פרידות מבן זוג וכיום יש לי גם חרדת נטישה בין היתר הייתי בטיפולים נפשיים אבל עברתי טראומה בטיפולים האלה ומבחינה אישית גם משפחתי וגם אני מתנגדים לטיפולים האלה. כיום אני גרה אצל הוריי והחיים שלי חוץ מזה די בסדר יש לי בית חם משפחה תומכת חברות אבל מרגישה שונה משאר בנות ובני גילי שנשואים ויש להם ילדים אני  מרגישה תחושה שאני היחידה בגילי שגרה אצל הוריי ואין לי ילדים ולא נשואה ואני קמה כל בוקר עם תחושה של דכדוך בגלל זה. בנוסף אני מחפשת עבודה ולא מוצאת אין לי סל שיקום אני עזבתי את כל המסגרות הנפשיות מכיוון שזה לא עשה לי טוב. אשמח לעזרתך הנאמנה בפורום לעצה קטנה אפילו לטיפ קטן איך אני יכולה לקום בבוקר עם חיוך למרות התחושות של הבדידות שאני מרגישה איך בכל זאת אפשר לאהוב את החיים גם בלי בן זוג ועבודה. איך לצאת מהתחושות השליליות שאני מרגישה? תודה רבה לך מקרב לב.

    #71403
    פחד פתאומי של ילדה בת 3.5 מכדורים
    מיכל שלום וברכה,

    חשבתי על שאלתך, שכן לא ברור מהתיאור שלך את בתך מה גרם לה פתאום לפחד מכדורים.

    יש מי שמתמחה בטכניקות, שבאמצעותן ניתן לעזור במצבים של פחד ספציפי. בטכניקות הללו ישנה התעסקות עם נושא הפחד באופן מאד איטי והדרגתי. במקרה של בתך יתכן והטכניקה תהיה לקנות לה משהו דמוי כדור, אך מאד ידידותי למראה – כמו עם פנים של חיה – וכן רך ונעים למגע, אותו תוכל לאמץ לחיקה. בהמשך ניתן יהיה אולי לשחק אתה עם כדור זה.

    מאחר ואיני מומחית בטכניקות אלה, אני ממליצה שתתייעצי עם מטפל/ת שכן מתמחה בטכניקות אלה, הקרויות טכניקות התנהגותיות. יתכן ותוכלי למצוא אותו/ה דרך השרות הפסיכולוגי החינוכי באיזור מגורייך. עוד אפשרות היא לפנות באינטרנט לאתר ששמו : "מכון טמיר" – כשאת מבקשת המלצה על מטפל/ת C.B.T שיכול/ה לתת ייעוץ להורים לילדה בת שלוש וחצי (C.B.T – טיפול קוגניטיבי התנהגותי).

    מקווה שעזרתי.

    בברכה,
    דבי.

    #71404
    דילגת עלי

    אשמח עם תעני לי,תודה.

    #71405
    חוסר זוגיות ועבודה
    גל שלום וברכה,

    לא דילגתי עלייך. אני משיבה לפונים לפי סדר זמן פנייתם אלי ולא הגעתי לענות לך.

    לגבי שאלתך:

    לצערי, מאחר ולא נתת יותר פרטים על עצמך (כמו מהן אותן מסגרות נפשיות בהן היית), אין לי היכולת להבין מהי הסיבה לקשיים שלך ועל כן אין ביכולתי לייעץ לך באופן ספציפי יותר.

    מה שאני כן יכולה לומר הוא, כי יש מצבים רגשיים, בהם טיפול נפשי אינו מצליח לעזור כיון שהאדם המצוי באותו מצב רגשי זקוק לתרופות. מצד אחד כתבת שהחיים שלך "די בסדר" ומאידך כתבת שאת "קמה כל בוקר עם תחושה של דכדוך", שאת חשה בדידות ועוד.

    איני יודעת אם אכן מצבך הוא כזה שתרופות יכולות לעזור לך, אבל אולי תתייעצי עם פסיכיאטר על כך?

    מקווה שעזרתי,

    דבי. 

    #71406
    פחד פתאומי של ילדה בת 3.5 מכדורים
    מיכל שלום וברכה,



    חשבתי על שאלתך, שכן לא ברור מהתיאור שלך את בתך מה גרם לה פתאום לפחד מכדורים.



    יש מי שמתמחה בטכניקות שבאמצעותן ניתן לעזור במצבים של פחד ספציפי. בטכניקות הללו ישנה התעסקות עם נושא הפחד באופן מאד איטי והדרגתי. במקרה של בתך יתכן והטכניקה תהיה לקנות לה משהו דמוי כדור, אך מאד ידידותי למראה – כמו עם פנים של חיה – וכן רך ונעים למגע, אותו תוכל לאמץ לחיקה. בהמשך ניתן יהיה אולי לשחק אתה עם כדור זה.



    מאחר ואיני מומחית בטכניקות אלה, אני ממליצה שתתייעצי עם מטפל/ת שכן מתמחה בטכניקות אלה, הקרויות טכניקות התנהגותיות. יתכן ותוכלי למצוא אותו/ה דרך השרות הפסיכולוגי החינוכי באיזור מגורייך. עוד אפשרות היא לפנות באינטרנט לאתר ששמו : "מכון טמיר" – כשאת מבקשת המלצה על מטפל/ת C.B.T שיכול/ה לתת ייעוץ להורים לילדה בת שלוש וחצי (C.B.T – טיפול קוגניטיבי התנהגותי).



    מקווה שעזרתי.



    בברכה,

    דבי.

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.