פסיכולוגים » מאמרים וחדשות » כל מה שצריך לדעת בתחילת ההיריון

כל מה שצריך לדעת בתחילת ההיריון

היריון הוא רגע מאושר ומשמח אצל אנשים רבים. יחד עימו מתלווה התרגשות גדולה וציפייה לקראת מה שעתיד לבוא. כדי לשמור על תקינות גופה של

האישה בזמן ההיריון כדי שתוכל לשאת את ההיריון כראוי ולא לסכן את עצמה או את העובר שברחמה מתחיל תהליך של בדיקות מקיפות שמטרתן להבטיח את שלום האם והתינוק. במאמר זה נדבר על כל השלבים שבדרך להיכנס להיריון ועד רגע הלידה המרגש.

ההחלטה להרות

אם החלטתן שאתן רוצות להרות ולהביא ילד לעולם, ההמלצה הראשונה תהיה להתחיל וליטול חומצה פולית. מומלץ להתחיל ליטול אותה כשלושה חודשים לפני הכניסה להיריון, זאת משום שהיא מסייעת בהגנה מפני מומים אשר יכולים להתפתח בעובר, בפרט בתעלה העצבית אשר מתפתחת כ- 18 ימים בלבד לאחר הכניסה להיריון, מועד שנשים רבות כלל לא יודעות שהן הרות. לכן, חשוב מאוד שבגופכן תהיה כבר החומצה הפולית.

חיסון נגד אדמת

אם טרם חוסנתן נגד אדמת חשוב שתגשו לטפל בעניין לפני שתיכנסו להיריון. אדמת היא מחלה אשר עשויה לסכן אתכן בזמן ההיריון ואי אפשר להתחסן נגדה בזמן ההיריון כיוון שיש בה נגיף מוחלש אשר עלול לפגוע בעובר.

בדיקות גנטיות

כדי למנוע מצבים שונים של מחלות ומומים בעובר, מומלץ לבצע בדיקות גנטיות שלכן ושל בני זוגכן ולוודא האם אתם נמצאים בסיכון כלשהו המצריך גם ליווי וייעוץ פרטני או לא.

בדיקת ביוץ

נשים אשר מעוניינות להיכנס להיריון אך אינן בטוחות מתי מתקיים הביוץ שלהן, יכולות להיעזר בבדיקת ביוץ ביתית פשוטה, אשר תסייע להן להבין מתי הוא מתרחש ומהו חלון הזמנים הטוב ביותר להרות.

בדיקת דם

אפילו אם המחזור מאחר, אין זה סימן ודאי להיריון. יתרה מכך, אפילו אם החלטתן לבצע בדיקת היריון ביתית והמקלון מצביע על היריון זה לא אומר שאתן אכן בהיריון. כדי לקבל אישור ודאי וסופי שאכן אתן הרות יש צורך לבצע בדיקת דם רגילה לחלוטין. זו תאשר את קיומו לש ההיריון אם אכן יש אחד כזה.

לקיחת תוספים

מהרגע שתתבשרו באופן סופי בבשורה המשמחת יתחיל תהליך שלם של בדיקות כמו גם לקיחת תוספים, אחד התוספים החשובים שתצטרכו ליטול עד סוף ההיריון, חוץ מהחומצה הפולית, הוא תוסף הברל החיוני ביותר לגופכן. עליכן לצבור כמה שיותר ברזל לקראת הלידה כדי שלא יהיה לכן מחסור בו. בעת הלידה נשים מאבדות המון דם ולכן כה חשוב ליטול את הברזל לאורך ההיריון.

בדיקת של השליש הראשון

בבדיקות של השליש הראשון בודקים משקל, לחץ דם, חלבון בשתן ובצקות. הבדיקה שאחרי הבדיקות הללו היא בדיקת דופק שבה תוכלו לשמוע את הדופק של העובר שלכן. בדיקת סיסי שליה לבדוק כי העובר אינו סובל מפגמים גנטיים, מומים או תסמונת דאון. הבדיקה שלאחריה היא שקיפות עורפית ובזה תמו הבדיקות של השליש הראשון.

בדיקות של השליש השני

בדיקות של השליש השני כבר תוכלו לדעת מהו המין של התינוק המתוק שלכם! הבדיקות בשליש זה הן סקירת מערכות מוקדמת, בדיקת חלבון עוברי, בדיקת מי שפיר, בדיקה של סקירה מאוחרת – שבה תגלו את מין התינוק בוודאות, בדיקה של העמסת סוכר וגם בדיקות דם ושתן.

בדיקות של השליש השלישי והאחרון

הבדיקות הללו הן הבדיקות האחרונות שתצטרכו לבצע לפני תום ההיריון והלידה, שנסו מותניים אתן מגיעות לקו הסיום. הבדיקה הראשונה היא הערכת משקל של העובר, אחר כך יש בדיקה לתרבית של GBS, אחר כך מעקב אחות שתבדוק שוב משקל, לחץ דם, חלבון בשתן ובצקות ולסיום יתבצעו בדיקות של מעקב סוף ההיריון.

עוד באותו נושא

לשאוף לירח ולגעת בכוכבים

לשאוף לירח ולגעת בכוכבים

העולם הוא פתוח. אדם יכול לעסוק כמעט בכל תחום שיבחר. יש מי שבוחרים במסלול קריירה מפוארת כשכירים, יש מי שמעדיף להתפתח כבעל עסק עצמאי, יש מי שמעדיפים...

למה חשוב לשים לב במזון שהבייבי אוכל עד גיל שנה?

למה חשוב לשים לב במזון שהבייבי אוכל עד גיל שנה?

הדרך מינקות עד לאכילת מזון מוצק רצופה בהתמודדות גם של התינוק וגם של ההורים. יש תינוקות שמה שנותנים להם לאכול הם אוכלים בשקיקה, ויש תינוקות...

עוברת את גיל המעבר? אלו התופעות שאת עלולה לסבול מהן

עוברת את גיל המעבר? אלו התופעות שאת עלולה לסבול מהן

לא פעם אנו עוסקות בתהיות ומחשבות לגבי גיל המעבר. אותו גיל שבו הגוף חווה שינויים רבים בעודו מתבגר ואנו נכנסות לתוך הגיל השלישי. אומנם מבחינה...

חרדה בעקבות טראומה

חרדה בעקבות טראומה

טראומה הוא המונח המקצועי בו סגל הרפואה משתמש כדי לתאר חבלת גוף שנגרמה מגורם חיצוני. כמו הגוף גם נפש האדם יכולה להיפגע, להיפצע ולהישבר. במיוחד...

הדרכת הורים -  לדעת להקשיב לילדים

הדרכת הורים - לדעת להקשיב לילדים

למרות מה שנדמה לרבים מאיתנו, טיפול משפחתי הוא לא עניין לתוכנית טלוויזיה, והוא לא נמשך חצי שעה בשבוע השינויים אשר חוותה המסגרת המשפחתית...