פסיכולוגים » מאמרים וחדשות » למה חשוב לשים לב במזון שהבייבי אוכל עד גיל שנה?

למה חשוב לשים לב במזון שהבייבי אוכל עד גיל שנה?

הדרך מינקות עד לאכילת מזון מוצק רצופה בהתמודדות גם של התינוק וגם של ההורים. יש תינוקות שמה שנותנים להם לאכול הם אוכלים בשקיקה, ויש תינוקות שלא ממש מתאים להם העניין של האוכל המוצק או הטעם שבחרתם להגיש לו.

ההתמודדות עם המצב הזה תלויה רק בכם ובכמות הסבלנות שבורכתם בה. אם התינוק המתוק שלכם מסרב לאכול מזון מסוים, נסו לקבל זאת בהבנה והמשיכו לנסות מזונות נוספים עד שתמצאו משהו שימצא חן בעיניו והוא ישמח לאכול. במאמר זה נביא לפניכם את כל השלבים של האכלת התינוק עד שהוא הופך לפעוט.

מינקותה עד ארבעה חודשים

המזון של תינוק שזה עתה נולד הוא כמובן חלב אם או תמ"ל אם האם בוחרת בכך מסיבותיה שלה. אם בחרתן בתמ"ל תוכלו למצוא מגוון חברות המשווקת את התמ"ל, ולבחור איזה סוג מתאים לכן יותר. ייתכן שאם התינוק שלכן יחווה גזים, התכווצויות חזקות וירבה לבכות יהיה צורך להחליף את התמ"ל שבחרתן ולנסות להתאים לו אחד שיתאים יותר כדי שלא יחוש כאבים כה חזקים.

נציין שלרוב התינוקות יש כאבים כאלו הנובעים מהצטברות של גזים בחלל הבטן וכיוון שמערכת העיכול שלהם זקוקה לזמן להתרגל. חלב אם נחשב לבחירה העדיפה עבור התינוק מבחינת תזונה וגם מבחינת תנוחת ההנקה המאפשרת לחיצה עדינה על בטנו המסייעת לו לשחרר גזים בקלות יתרה מאשר האכלה המתבצעת באמצעות בקבוק. יחד עם זאת אימהות רבות בוחרות בתמ"ל בשל מגוון סיבות והדבר בסדר גמור. היו סמוכות ובטוחות שכל התינוקות יגדלו.

מגיל ארבעה חודשים עד שישה חודשים

בטווח גילים זה נהוג להתחיל לתת לתינוק טעימות של מזון מוצק. יש מי שמעדיפות להתחיל את הטעימות עם ירק אחד ולתת אותו בפרק זמן קבוע של שבוע כדי שהתינוק יכיר ויתרגל לטעם. לעומת זאת, אם אתן רואות שהתינוק לא מגיב לטעם של ירק מסוים שווה להתחיל אולי מירק אחר. ישנו מי שמעדיפות להתחיל דווקא מהפירות כיוון שהם מתוקים וכך התינוק יתחיל לתרגל את נושא האכילה. יש מי שמעדיפות להכין מרק מזים המכיל כמה סוגים של ירקות, אך קחו בחשבון שאם התינוק שלכם אלרגי לירק מסוים במרק, יהיה לכן קשה לגלות באיזה ירק מדובר.

פעמים רבות בגילים אלו מתחיל במקביל גם משבר גיל 4 חודשים שבו למעשה הלו"ז המפואר שהצלחתן לבנות עם הבייבי שלכם עד כה, נהרס כמעט לחלוטין. הדבר נובע מכל שהתינוק שלכן גודל ומגלה את העולם, סף הגירויים שלו עולה והוא כבר לא מעוניין לישון בשעה הרגילה שבה ישן עד כה. נסו להיות גמישות, אפשרו לו להישאר ער עוד שעה וודאו שהוא עסוק בפעילות כדי שיתעייף. כמו כן, מומלץ לתת לו ארוחת צוהריים לפני השינה כי גם אכילה מהווה עבורם פעילות מעייפת ותסייע להרדים אותו מהר יותר.

מגיל שישה חודשים עד שנים עשר חודשים

החל מגיל חצי שנה אתן יכולות לתת לו להתחיל להתנסות עם ביצים אך לא על בסיס יומי, הוא יכול להתחיל לאכול פיתה, לחם או לחמנייה כשמרקמם עדיף שיהיה רטוב כדי להקל על הבליעה. למשל אם תטבלו אותם ברסק או בגבינה, כאשר מוצרים חלביים יש לתת בכמות קטנה מאוד כל זמן שהוא מתחת לגיל שנה.

חשוב להוסיף מוצרי בשר כמו בשר אדום ועוף למזון, אפשר לתת אותם כמרקים מרוסקים או מעוכים בלוויית הרבה רוטב. למשל אורז וקציצות ברוטב אדום או פסטה בולונז שמרסקים עם מעט מים כדי שהאוכל יהיה לח ורטוב. גם פירה יכול להיות אופציה נהדרת כיוון שהוא כה רך.

לסיכום, חשוב לשים לב למה שהבייבי שלכן אוהב לאכול ולהתקדם איתו בקצב שלו, בסוף הוא יאכל הכול או לפחות את הרוב.

עוד באותו נושא

כל מה שצריך לדעת בתחילת ההיריון

כל מה שצריך לדעת בתחילת ההיריון

היריון הוא רגע מאושר ומשמח אצל אנשים רבים. יחד עימו מתלווה התרגשות גדולה וציפייה לקראת מה שעתיד לבוא. כדי לשמור על תקינות גופה של האישה בזמן...

לשאוף לירח ולגעת בכוכבים

לשאוף לירח ולגעת בכוכבים

העולם הוא פתוח. אדם יכול לעסוק כמעט בכל תחום שיבחר. יש מי שבוחרים במסלול קריירה מפוארת כשכירים, יש מי שמעדיף להתפתח כבעל עסק עצמאי, יש מי שמעדיפים...

עוברת את גיל המעבר? אלו התופעות שאת עלולה לסבול מהן

עוברת את גיל המעבר? אלו התופעות שאת עלולה לסבול מהן

לא פעם אנו עוסקות בתהיות ומחשבות לגבי גיל המעבר. אותו גיל שבו הגוף חווה שינויים רבים בעודו מתבגר ואנו נכנסות לתוך הגיל השלישי. אומנם מבחינה...

חרדה בעקבות טראומה

חרדה בעקבות טראומה

טראומה הוא המונח המקצועי בו סגל הרפואה משתמש כדי לתאר חבלת גוף שנגרמה מגורם חיצוני. כמו הגוף גם נפש האדם יכולה להיפגע, להיפצע ולהישבר. במיוחד...

הדרכת הורים -  לדעת להקשיב לילדים

הדרכת הורים - לדעת להקשיב לילדים

למרות מה שנדמה לרבים מאיתנו, טיפול משפחתי הוא לא עניין לתוכנית טלוויזיה, והוא לא נמשך חצי שעה בשבוע השינויים אשר חוותה המסגרת המשפחתית...